heskenia.reismee.nl

Eerste week Kenia..

Toen ik woensdag bij het weeshuis een rondleiding kreeg, zag ik de eerste 6 kindjes.
De kleinste (2jaar) kwam op me af rennen en begon me gelijk te knuffelen en pakte me handje vast. Echt te lief!!
S'middags kwamen de oudere kinderen, die gaan eerst s'ochtends naar school. Ik heb hier nu 3 dagen mee gelopen maar voelde mij hier niet op me plek. (misschien vinden sommige mensen dat snel maar wil hier een tijd mee maken, die ik nooit meer zal vergeten) De 2 socials workers praten veel swahilli met elkaar en ik werd niet betrokken bij het geheel. Hierover heb ik gesprek gehad met Cecily (van Projects abroad) en ik switch a.s. maandag van werkplek. Ik ga dan naar een weeshuis voor straatkinderen. Hier zit ook een andere vrijwilliger (Sabrina, een duits meisje). Ik denk dat ik me hier meer op plek zal voelen, ook omdat er een andere vrijwillger is.

Donderdagmiddag ben ik gaan lunchen met andere vrijwillgers, dat was erg gezellig. Na de lunch ben ik nog met Sabrina en Sanne naar een cafe gegaan om te roken, want op straat (in de stad) mag je hier niet roken. Je krijgt dan een fixe boete! Dus laat ik dat maar niet doen... een pakje sigaretten kost hier 140 shilling, dat is ongeveer €1,40 ! Hoe goedkoop is dat! Bij mijn gastgezin mag ik wel roken, dus dat scheelt weer!

Heb daarnaast nog kennis gemaakt met een belgisch meisje (Heleen), zij zit in een gastgezin ongeveer 1 minuut lopen van mijn gastgezin. Heb daarnaast ook nog Alice leren kennen (nederlandse vrouw van ongeveer 45/50 schat ik) ook erg aardig. Erg leuk om allemaal andere vrijwilligers te leren kennen.

Mijn gastmoeder en gastvader zijn erg aardig, in het begin wel wat oppervlakkig. Ze zijn ontzettend gastvrij, ik mag hier eigenlijk alles. Heb een sleutel gekregen van het huis (wat ongeveer 4 sloten heeft). Dus ik voel me hier absoluut veilig. Ik mag thuis komen wanneer ik wil, maar als ik bijvoorbeeld niet mee eet moet ik Nancy (mijn gastmoeder) even bellen of een smsje sturen.

Elke keer als ik bij het huis van mijn gastgezin aan kom, om de poort te openen komen er allemaal kleine kindjes (ik schat ongeveer leeftijd 2/3 jaar) en zeggen 100x biscuit, biscuit, yoghurt, yoghurt, i am hungry, i am so hungry. Echt heel zielig!!! Maar ze raden je hier echt af om de kindjes iets geven, want als je 1x geeft.......... je kent het wel. Zulk soort momenten heb je echt toch wel erg moeilijk want het liefst wil je ze alles geven!!

Als je hier met een matatu (busje) ergens heen gaat betaal je ongeveer 50 shilling (in euro's is dat 0,50 eurocent). Het maakt niet uit hoelang je met het busje gaat. Soms betaal je helaas wel meer omdat je blank bent, maar ach dan is het misschien een keer 60 shilling (0,60 eurocent) of 70 shilling (0,70 eurocent).

Gisteren en zondag ben ik met andere vrijwilligers op safari geweest en een krater en waterval bezocht. Het was echt een super gaaf weekend!!! Mijn weekend zit er alweer bijna op...

Afgelopen keer ging het niet helemaal goed met foto's uploaden dus hoop dat het nu wel goed gaat.

Liefs mij ! :)

Reacties

Reacties

Inge

Hey lieve meid ik heb met veel plezier je verhalen gelezen en de foto's bekeken :-).Succes maandag op je nieuwe werkplek!
kus Inge

Hilda

Hai Hester, Het is nu pas dat ik zie dat jouw mails niet bi nnen komen op mijn samsung heel fijn om nu op Aruba op Joost zijn laptop jouw belevenissen te kunnen volgen Het ziet er heel mooi uit en het is toch fantastisch om op deze manier te kunnen lezen hoe het met je gaat. Leve de techniek. Een heel fijne tijd liefs Hilda

Anouk

Hey schat!

Wat een verhaal weer.
Heel goed dat je van werkplek gewisseld bent, net wat je zegt, je wil hier een onvergetelijke tijd meemaken en dan moet het wel vanaf begin af aan al goed voelen!

Ik ga nu even de foto's bekijken.

Succes vandaag op je nieuwe werkplek en spreken elkaar snel!

XXX

Lidy

Hoi, Kanjer!
Wat goed van je om gelijk aan te geven dat de werkplek niet de juiste voor je is. De nieuwe gaat vast beter.
Op de foto's zie ik dat je enorm geniet. Wat is het mooi, hè, ook om al die dieren van zo dichtbij te kunnen zien! Hopelijk ga je nog veel meer wild zien.

Marchella

He meid!

Heel leuk om jou verhalen te lezen. En wat een mooie
Foto's!

Inderdaad heel goed van je dat je het hebt aangegeven van je werkplek. Veel succes op je nieuwe werkplek, ik hoop dat je je daar thuis voelt.

Wel heel zielig die kleine kindjes die honger hebben. Het is een wereld van verschil!

Xxx

Heidie

Lieve Hes, wat een mooi, pakkend verhaal weer...als je straks terug bent en je weet niet goed wat je wil...ik zie een schrijfster in je ;-)! Geniet er lekker van meis, dikke kus xxx!

Marieke

Hessie! Wat een gave foto's en stoer verhaal. Knap dat je aangeeft dat de plek niet de juiste voor je is! Ik ben wel een beetje jaloers hoor, al die prachtige safari foto's en ik zit hier thuis een beetje de was te doen ;) haha het is je van harte gegund! Ik hoop dat je nieuwe plek beter aansluit! Geniet ze, maar zo te zien doe je dat al! Liefs!

Hilda

Lieve Hester,
Wat geweldig dat je dit allemaal beleeft .Heb de foto's en verhalen tot nu toe van je gezien en gelezen en wens je een super tijd in Kenia Je hebt de sprong gemaakt !
liefs Hilda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!